torsdag 24 januari 2008

Ett litet Earl Grey-experiment

Det senaste året har jag ägnat en viss ansträning åt att hitta mitt perfekta Earl Grey. Det behöver inte vara allas perfekta Earl Grey, men det som passar mina smaklökar bäst. Jag har testat Darjeeling+bergamott, Ceylon+bergamott, Yunnan+bergamott, Assam+bergamott och Keemun+bergamott. Jag har märkt att jag föredrar ett Earl Grey med ganska mild bergamottsmak och en kraftig, uttalad tesmak. Gärna lite jordiga/rökiga nyanser. Det finns gott om blandningar med Earl Grey och Lapsang (i bland också med jasmin i), så idag när jag skulle använda upp de sista skvättarna av min provsmakningsförpackning av Earl Grey Supreme från Upton Tea Imports bestämde jag mig för att försöka själv.


Den här gången blev det Earl Grey + lite högkvalitativ Lapsang från Chaikhana + lite Assam Golden Tips från Chaikhana. Resultatet - riktigt trevligt. Fylligt, mjukt, lite jordigt/rökigt med en efterton av bergamott. När jag kommer tillbaka till Stockholm tror jag att jag ska köpa bergamottolja och blanda med ett Yunnan av mediumkvalité, och kanske lite Keemun. Det har potential.

2 kommentarer:

yanmaneee sa...

yeezy
yeezy supply
yeezy
supreme clothing
adidas yeezy
yeezy
goyard handbags
jordan shoes
supreme outlet
golden goose outlet

Unknown sa...

Source n0b77e2c04 replica ysl bags replica bags near me joy replica bags review fake hermes e0v67i1s11 replica bags dubai More Bonuses y0m75t2b80 replica ysl bags replica bags online pakistan k4v27q2z12