fredag 25 januari 2008

Tebeställning från SpecialTeas

I takt med att min mage återigen har kunnat tåla te har mitt teförråd börjat sina. Särskilt när det gäller kinesiskt svart och grönt te (jag har bara en bryggningsmängd kvar av mitt kära Golden Yunnan, t.ex). Jag blev rekommenderad Golden Monkey som ett gott kinesiskt svart te, och beställde en större mängd av detta samt några provsmakningsförpackningar av andra teer från http://www.specialteas.com

För att ge er en glimt av vad ni kan vänta er för recensioner i Tebloggen den närmaste månaden så beställde jag:

* Darjeeling Puttabong FTGFOP1 First Flush (lättoxiderat svart)
* Formosa Pouchong (lättoxiderat oolong)
* China Clouds and Mist Organic (grönt)
* China Tongyu Mountain Green (grönt)
* China Golden Monkey (Fujian) (svart)
* China Emperors Red (Fujian) (svart)

Inget pu-er, inget vitt te och inget gult te den här gången heller, alltså. Nå, jag lovar att jag ska beställa gult te senare i vår. Pu-er-fantaster hänvisas åtminstone fram till sommaren till några av alla de fantastiska engelskspråkiga bloggar som brinner för just pu-er (another tea blog och teamasters blog, för att nämna två). När det gäller vitt te får vi se. Jag tycker ju tyvärr inte att vitt te är så spännande, men om någon har ett tips på ett vitt te jag borde prova är ni mycket välkomna att lämna en kommentar.

Inga kommentarer: